Jerringpriset

Satt igår och kollade på idrottsgalan liksom många andra. Vet inte om det bara är jag som inte gillade vem som vann jerringpriset? Kommer inte ihåg vad han hette men att han håller på med hästhoppning minns jag. Jag kan inte se vad det är för prestation i det? Inget illa mot er som håller på med hästar. Men det jag menar är att han kan ju omöjligt ha en fysisk prestation som förbättrar resultatet i en tävling? Det är ju hästen som presterar eller? Han är ju inte heller den som tränar upp hästen, det har han ju en skötare, tränare och en fodervärd för. Jag vill inte var den som ser ner på dem som rider, jag kanske är novis och okunnig om detta men dem idrottare som simmar, spelar fotboll/ hockey eller liknande har ju en fysisk prestation som den tränar upp för att bli bättre. Dem anser jag förtjänar priset mer än han som fick det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0