Maestro

Har man blivit vuxen när man väljer att spendera måndags-
kvällen på SVT1?? Jag vet inte men det finns många fördomar
till SVT kanalerna och dess program.

Jag blev tipsad utav en kollega att titta på programmet Maestro.



Ett program som går ut på att kända svenska profiler ska lära sig att
dirigera en orkester eller en kör. Eller som i det semaste programmet
där dem fick dirigera både en orkester och en kör. Det låter ints
speciellt spännande och när Johan berättade om det tänkte jag, detta
kan väl knappast vara bra. Det är ju trots allt en visst ålderskillnad
mellan mig och Johan och vi ahr olika intressen.

Men trots allt så gilalr jag programmet! Hade inte en aning om hur
en maestro fungerar. Hur svårt det egentligen är att dirgiera. Jag kan
ju lova att jag itne hade gjort bättre ifrån mig än dessa ovanför!
Sjukt intressant, även att se hur en duktig orkester som vet hur det
ska låta spelar efter Petra Medes allt för snabba takt. Det frambringar
en hel del skratt.

Jag kan verkligen uppmuntra till att ge programmet en chans.
Det kommer garanterat överraska dig! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0