Del - Lördag

Lördagen startdes redan halv nio på morgonen då både
jag och Elin var pigga och vakna för frukost tillsammans
med min kära moster som vi så snällt fick bo hos.
På dagens schema stod museum, lunch, shoppa, vila
och tillsist helgens höjdpunkt... SPÖKVANDRINGEN.



Klockan elva (då portarna öppnades) stod vi här vid Naturhistoiska
museumet. Tyvärr var min kamera på väg att dö vid de här tillfället
så jag valde att spara de sista batterierna till senare ikväll. Dock lyckades
vi inte ta ett enda kort från insidan!! Vet inte vad som hände men vi hade
nog fullt upp med att lära oss en massa nya saker och få nya intryck.
Museumet var uppbyggt på ett helt annat sätt än vi förvänta oss men det
var otroligt spännande att vandra runt där inne, stort också!



Under shoppingen senare efer lunchen med min moster och (ingifta)
mobror så hamnade vi inne på Zara. Love that store! Hittade denna
otrolig mysiga och snygga koftan som dock var något nummer för stor,
annars hade den fått följa med mig hem. Provade även dem röda byxorna
som ligger bakom mig och en guldglittrig kofta med skinndetaljer på
armbågarna, men tyvärr satt det inte så bra som förväntat på mig =(



Efter vår vila såg vi till att vara i stan i god tid inför våran vandring. Vi
skulle samlas på järntorget och bilden är tagen i en utav gränderna där
ifrån och i bakgrunden pågår Stockholms halvmara.



Äntligen skulle vandringen börja, som vi hade väntat och längtat! Och
resultatet av vandringen blev över förväntan. Dock vart det inga spöken
någonstans men vi blev allt bra rädda ändå då våran guide fann det väldigt
roligt att skrämma halvt ihjäl oss titt som tätt. Vandringen var på dryga 90
minuter och vi lärde oss en himla massa om Stockholms och Sveriges
historia, grymt intressant. Detta kan jag verkligen rekommendera till er som
funderar på vad man ska göra under en stockholmsweekend eller som bara
helt enkelt tycker det låter roligt =)



Detta är Stockholms minsta staty som kallas för järnpojken. Sägen om
denna pojke är att om man gnuggar det lilla huvudet ska det bringa tur
och lycka. En annan rolig historia om denna pojke är att om man besöker
honom vintertid så är det troligt att ni möts av en lite pojken med en ännu
mindre mössa och en lite halsduk då det finns en äldre dam på inner-
gården som ser till att han har kläder på sig. Väldigt sött och omtänksamt!

Kvällen avslutades på restauran Engelen och en trerätters middag. Väldigt
god mat och till råga på allt fick vi sällskap utav Angelica från Så Ska Det Låta
som spelade piano till två (skön)sjungande tjejer =)



Dagens outfit:

Topp - Weekday
Linne - Gina Tricot
Jeans - Ullared (!)
Skor - Skopunkten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0