Hur tolkar du?

Det är bra roligt att jobba i butik ibland. Just nu på
Stadium har vi en kampanj som jag antar ni inte
har missat. En kanonkampanj som gör att vi kan
ge våra kunder rabatterade priser på jacka och
samtidigt hjälpa behövande i världen. Detta projekt
genomför vi tillsammans med Human Bridge.
.

Lämna in din gamla vinterjacka i valfri stadiumbutik så
skickar vi den till behövande, i sammarbete med Human
Bridge. Som tack för din insats så får du 300 kronor i
rabatt när du köper en nya jacka hos oss för minst 499:-
.
.
Hur tolkar du denna annons? Tydligen finns det snillen
som tolkar den på en rad olika sätt. Här är några få
frågor vi har fått inder kampanjen.
- Gäller det även byxor?
- Om jag lämnar in två jackor får jag 600:- då?
- Kostar alla jackor i lådan 300:-?
- Får jag 300:- kontant om jag lämnar in min jacka?
- Om jag köper en jacka för 199:- och lämnar min jacka
får jag då pengar tillbaka?
-
Ja ni förstår vart jag vill komma? Hur svårt ska det vara
att förstå texten? Det känns som att alla tolkar på helt
olika sätt. Och dessa frågor kommer i snitt två gånger
per dag. Stadium måsta nog tänka om där då vi uppenbart
är otydliga i våran annons?
.
Senast igår hade jag en dam som ville hämta sin jacka
som hon under helgen lämnade in till välgörenhet.
Anledning var att hon sakna sin gamla jacka men hon
vägrade att betala 300:- mer för hennes nya jacka hon
köpte i samband med detta?? Vad är detta för människa
tänkte jag. Att man har mage att ens ställa frågan?

Kommentarer
Postat av: Mia

HAHA! Känner igen det :-) Folk e roliga, jag tror dom tolkar saker så som dom vill att det ska vara :-) Bra kampanj by the way! gilla

2011-11-30 @ 11:14:53
URL: http://lillamiabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0