Hurra Hurra Hurra!

Idag fyller min älskling år och snart får vi besök
ifrån västkusten. Dagen i ära är jag ledig och har
spenderat min dag med att första springa 30 min,
shoppa på Samarkand med Katja och bakat.
Micke önskade banantårta och så här blev den:



Har gjort först en sockerkaksbotten med kakao i och lagt i en form,
i detta fall en långpanna. Sedan gjorde jag en marängbotten och hällde
direkt över den andra och in i ugnen i 45 minuter.
När det var klart fick det stå och kallna en liten stund för att sedan
delas i mitten. Fyllningen mellan bottnarna är rädde med skivad banan
på och sedan ett tunt lager grädde blandat med oboy ovanför.

Har aldrig gjort denna tårta innan så det ska bli spännande och se hur
den smakar =) Återkommer med resultat!



Kommentarer
Postat av: Svärmor

Den var JÄTTEGOD :))

2011-03-29 @ 21:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0