Folk + Rea = Småbarn!

Jag gjorde en jämförelse idag på jobbet när jag gick runt
och städade. Folk blir verkligen som smårbarn när det är
rea i affärerna. Och då menar jag inte att dem blir glada
och lyckliga så det lyser i ögnonen som det gör hon små-
barn. Nej dem blir världens stökigaste och nonchalanta 
människor. 


Okej för att det inte är städat och i full ordning i vanliga
fall när det inte rea. Det är klart att det finns kläder att
vika och plocka ur från provrummen men inte som nu!


Idag gick jag runt HELA dasgen och städade upp efter
kunderna. Det låg kläder högt och lågt. Slängda på 
golvet, över spjuten på väggen, i provrummen även 
slängda i våra boxar med kalsonger. Vem är det som 
inte kan skulja på en hoodtröja och kalsong? Eller han/
hon kanske tyckte att vi skulle lägga hoodtröjorna där
istället?? jag vet inte.


Men man blir bara så trött på hur folk beter sig, speciellt
när vi har rea. Är man så stökig hemma också? Det är
inte så att jag blir arg för att man inte kan vika tröjorna
så det ska vara, utan mer att man håller upp tröjan och
sedan slänger den på någon helt annan plats?!?! Varför?


Det är precis som att gå och plocka upp efter småbarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0