If you change the way you look at things, the things you look at change

Nu har jag inte uppdaterat på ett bra tag och jag ber om ursäkt
för det! Har känt att jag behövde en lite paus från allt då jag inte
haft någon lust till något i stort sett.

Jag har gett mig fan på att min träning ska gå som ja vill. Att jag
ska uppnå de mål jag satt till mig själv. Dock är jag fortfarande
för "lat" för att känna att jag måste träna. Det tar ju oftast några
veckor innan man får en rutin för det och framförallt för att se om
det blir några förändringar.

Det mål jag satt upp åt mig själv:
- Starkare rygg (för att slippa ryggproblemen)
- Piggare
- Bättre välbefinnande och självförtroende
- Minskade kroppsmått.

Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad jag väger eller hur
mycket jag går ner i vikt för det är måtten på min kropp jag vill
minska och då kan det vara att man minskar i vikt, men oftast
bygger man ju i regler muskler vid träning och det väger mer.
Så därför tänker jag inte stirra mig blindt på vågen.

Sedan är det även viktigt att jag ser till att äta nyttigare än vad
jag gör idag och arbeta bort mitt sötsug. Jag måste bara vara
stark mot chokladen!!! Har köpt mitt favoritte till jobbet nu också
så jag kan dricka det istället för att äta godis!!! Men någon diet
vill jag inte börja med. Dels för att oftast funkar dem inte, dels
för att det finns så många olika och dels för att om man vill ha
en hälsosam väg till viktminskning till exempel så är det helt
enkelt att följa tallriksmodellen, äta husmanskost och kanske ta
lite mindre portioner.

Det finns inga genvägar till en hälsosam kropp!!

Idag gjorde jag ett tvåtimmars pass på gymmet. Började med
step och fortsatte med body pump. Kan säga att jag är heeelt
slut just nu. Längtar efter sängen.

Men först var jag tvungen att äta något:



Fläskfile med sallad och (Lohmanders) bearnaisesås. Underbart gott!!!

Det var ett långt inlägg, sorry för det om ni nu orkat läsa ända hit =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0