Kvällsmiddag



Har ni ätit Moussaka nån gång? Om inte så är det att rekommendera.
Det är helt enligt GI om man nu följer den dieten och grymt enkelt.

Det som är i är stort sätt blandfärs, lök, aubergine, ägg, turkisk youghurt,
krossade tomater, vitlök, tomatpure och feta ost.
Till detta, som ni ser, serverar man en grön sallad. Supergott verkligen!





Som ni kanske märkt så börjar en liten nyttigare sida utav mig.
Blir nyttigare och framförallt hemlagad mat och massa träning.
Jag känner mig själv och vet att jag mår så mycket bättre när jag både
tränar och äter rätt. Och blir märkvärt piggare och alert.



Som ni ser så blandar man helt enkelt köttfärsröran med aubergine.
Och sedan in i ugnen 20 minuter... klart!

Jag följer ingen speciell diet som gi eller nått men försöker undvika
kolhydrater och kalorier, men lite skadar aldrig ;)
Sedan är det viktigt att inte bara äta sallad, dels så ger den inte allt
det kroppen behöver sedan så töjer den dessutom ut magsäcken.
Och det vill man ju inte! Vktigt att sluta äta när man börjar bli mätt.

Med en större magsäck innebär det att det tar längre tid innan man
blir mätt, och då är det lättare att gå upp i vikt...

Så tänk på det gott folk! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0