Vilken mobil??

Har fått lite frågor om mobiler, vilken mobil jjag har och vad jag tycker om andra?

Som ni säkert läst redan har jag en htc legend. Har då fått frågan varför jag valde den istället för storebrodern HTC desire. Och det var mest för designens skull, desiren känns väldigt otymplig när man håller i den, stor och klumpig. Skillnaden mellan dom är då storleken och sen har desiren en något snabbare processor. Detta är inget jag själv lidit av för jag tycker att legenden är grymt snabb!

Sedan har jag fått kommentar ifrån Noomi som väljer mellan olika mobiler. Kul att köpa ny mobil tycker jag! Hade jag önskat hade jag bytt varje halvår om inte oftare =)  Kommer såå mycket nytt hela tiden och det är jättesvårt att välja när det väl blir dags.

Noomi? Du undrade lite över tre sony ericsson modeller? X10, Vivaz och X10 mini?? Det jag har märrkt av när ajg testat dom och sedan fått höra lite om varje modell är:



X10: Grymt kul telefon med android framförallt! Skräddarsy den som du vill. Dock är den tyvärr lite för seg för att vara okej plus att skärmupplösningen är kass. Ser grumlig ut och inte alls så klara färger jag hade velat haft. Det som är grymt positivt är batteritiden. HELA 8 timmars taltid på 3G. Ingen androidtelefon som i dagsläget har den kapaciteten.



Vivaz:  Liten smidig mobil med en grym kamera! Ingen slår den! 8 megapixel med HD upplösnin på objektivet. Riktigt grym! Inget androidsystem men schysst uppbyggd ändå och fruktansvärt enkel. Har samma menysystem som Nokias s60 modeller som tex Nokia 5800 Xpress Music. Har inte hört något dålig om den faktiskt. Det är väl att den inte har android systemet då.



X10 mini: Som det låter, en mini variant av X10, dock har denna ett utskjutbart tangentbord. Riktigt kul och se. Android system även i denna men med en enklare kamera. Istället för X10:ans 8 megapixel har denna en 5 megapixel. Har inte hört så mycket om den. Den ska ha bättte upplösning på skärmen med lika mycket färger som Vivazen. Det jag kan tycka är lite sämre med den är att den bara har halva batterikapaciteten jämfört med storebror X10. Denna klarar 4 timmars taltid på 3G medan storebror klarar 8 timmar.

Så Noomi och alla andra. Hoppas du fått svar på dina frågor?? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0