WOW!!

Igår var vi iväg med Elin och David och åt väldigt god middag på Akropolis.
Vi unna oss både sås till maten, cola och en milkshake.
När jag kom hem så orkade jag inte ta mig ut och springa.
Istället gjorde jag det 15 minuters konditionsträningen som finns
i den tidningen vi följer med maten.

Trappskulptering heter det, och WOW så jobbigt det var.
Svetten bara rann och rann och rann!
Tyckte detta var så bra att jag ville dela med mig av den!

Så här gör du! (Indelat i minuter)

0-2    Värm upp genom att gå upp och ner i trappan.
2-4    Gå snabbt uppför trappan, lyft händerna över huvudet
         och ner igen upprepade gånger.
4-5    Spring upp och ner för trappan.
5-6    Marschera upp, ta två steg i taget. Gå ner.
6-8    Stå med ena foten på första trappsteget. Böj dig ner
         som om du skulle sätta dig på en stol. Håll i några
         sekunder, och upp igen. Upprepa en minut på varje ben.
8-9    Marschera upp, två steg i taget, gå ner.
9-10  Spring upp och ner för trappan.
10-11 Placera bägge händerna bakom huvudet och gå
         upp och ner för trappan.
11-13 Sidoknäböj igen.
13-14 Spring upp och nerför trappan.
14-15 Varva ner genom att gå upp och ner för trappan.

Jätteeffektivt! Och det tar bara 15 minuter!
Alla har tid med 15 minuter! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0